Η ΤΡΟΧΟΠΕΔΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ ΣΟΥ

POSTED BY statera | Μαρ, 25, 2017 |

Όταν αποφασίζεις να ξεκινήσεις ένα πρόγραμμα διατροφής, η αντοχή και η θέλησή σου δοκιμάζονται εξ’ αρχής. Στις πρώτες κιόλας μέρες ίσως τύχει να σε καλέσουν σε τραπέζι, να σε κεράσουν γλυκό ή να πρέπει να γευματίσεις εκτός σπιτιού.

Μην το βάζεις κάτω, υπάρχουν πολλοί τρόποι να “ανταπεξέλθεις” σε αυτές τις καταστάσεις, αρκεί να έχεις δυνατό κίνητρο και θέληση.

1η Περίπτωση: Kαλεσμένος  σε φιλικό σπίτι για φαγητό

Αν το άτομο που σε έχει καλέσει σου είναι οικείο, τότε μπορείς να τον ρωτήσεις νωρίτερα τι μενού θα έχει, έτσι ώστε να προγραμματίσεις από πριν το δικό σου γεύμα. Επίσης, μπορείς να βοηθήσεις στο σερβίρισμα και με αυτό τον τρόπο να ελέγξεις το μέγεθος της δική σου μερίδας.  Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να έχεις οργανώσει καλά όλη σου τη μέρα. Δηλαδή, να έχεις κάνει το πρωινό σου και το ενδιάμεσό σου κανονικά και το μεσημέρι να έχεις φάει κάτι ελαφρύ (π.χ σαλάτα με λίγο παξιμάδι και τυρί ή τόνο). Με αυτόν τον τρόπο, θα εξοικονομήσεις θερμίδες για το βραδινό γεύμα και θα μπορείς να φας πιο άνετα. Εξίσου σημαντικό, είναι να μην πας πεινασμένος στο τραπέζι. Έτσι, καλό είναι λίγη ώρα πριν να έχεις καταναλώσει το απογευματινό σου, ούτως ώστε να μπορείς να ελέγξεις καλύτερα τι θα φας στο δείπνο.

Μια καλή μέθοδος για να μην αισθανθείς αμηχανία στο τραπέζι (όλοι κοιτάνε εσένα που δεν τρως/όλοι τρώνε κι εσύ δε μπορείς) και για να μη βρεθείς στη δυσάρεστη θέση να απολογηθείς, είναι η εξής. Βοηθάς στο σερβίρισμα έτσι ώστε να απασχοληθείς και όταν πλέον είναι όλα τα φαγητά στο τραπέζι, επιλέγεις τι θέλεις να φας και τα συγκεντρώνεις όλα στο πιάτο σου, συμπληρώνοντας με μια καλή ποσότητα σαλάτας. Αν τα φαγητά είναι όλα πολύ λιπαρά, τότε γέμισε το μισό πιάτο με σαλάτα και το άλλο μισό με εδέσματα που έχεις επιλέξει από το τραπέζι.

2η Περίπτωση: Έχεις καλεσμένους στο σπίτι για φαγητό

Σε αυτήν την περίπτωση τα πράγματα είναι πιο εύκολα γιατί ορίζεις εσύ το μενού κι έτσι μπορείς να συμπεριλάβεις φαγητά τα οποία μπορείς να φας με “ασφάλεια¨.  Έτσι, μπορείς να ετοιμάσεις φαγητά τα οποία είναι αρεστά στους καλεσμένους αλλά και φαγητά που είναι χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες. Μερικές προτάσεις είναι οι πολύχρωμες σαλάτες, λαχανικά σχάρας, κοτόπουλο ή άπαχο κρέας σχάρας, ριζότο λαχανικών, πατάτες φούρνου κ.α. Φυσικά και πάλι θα πρέπει να έχεις ακολουθήσει αυτό που αναφέρεται στην 1η περίπτωση για όσον αφορά την οργάνωση της ημέρας σου και τον τρόπο συμπλήρωσης του πιάτου σου.

3η Περίπτωση: Γεύμα σε εστιατόριο

Και σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να ακολουθήσεις τις συμβουλές που αναφέρονται παραπάνω, όσον αφορά τα γεύματα της υπόλοιπης ημέρας. Όταν καθίσεις στο τραπέζι, άσε την παρέα σου να διαλέξει αυτά που θέλει κι έπειτα πάρε κι εσύ τον κατάλογο και διάλεξε τρόφιμα που μπορείς να φας με περισσότερη “ασφάλεια”.  Τέτοια τρόφιμα είναι τα λαχανικά σχάρας, οι πράσινες σαλάτες, τα χόρτα, τα μανιτάρια σχάρας, το κρέας, τα θαλασσινά και τα ψάρια στη σχάρα.  Έπειτα, ακολουθείς τη μέθοδο που αναφέρεται στην 1η περίπτωση  σχετικά με τη συμπλήρωση του πιάτου.

4η Περίπτωση: Δεν έχεις έτοιμο φαγητό ή δεν προλαβαίνεις να πας στο σπίτι για φαγητό

Σε αυτήν την περίπτωση, το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να επιλέξεις το μέρος που θα γευματίσεις με κριτήριο αν έχει επιλογές  που να μπορούν να ταιριάξουν στο πρόγραμμά σου.  Μερικές προτάσεις είναι το σάντουιτς με σολομό ή μανούρι ή γαλοπούλα και λαχανικά, πράσινη σαλάτα με τυρί ή κοτόπουλο ή τόνο με λιαστές ντομάτες και παξιμάδι, κοτόπουλο σχάρας ή κοτόπουλο συνοδευόμενο με ριζότο ή αλάδωτη πίτα, μακαρονάδα με απλή σάλτσα τομάτας και λίγο τυρί. Καλό είναι να αποφεύγεις τροφές απ’ έξω, οι οποίες δε ξέρεις όλα τα τα υλικά που περιέχουν ή τρόφιμα που περιέχουν σάλτσες και σωσ.

5η Περίπτωση: Kέρασμα

Σε αυτήν την περίπτωση, αν έχεις κάνει το σνακ σου και δε θες να χαλάσεις το πρόγραμμά σου, μπορείς να επιμείνεις σταθερά κι ευγενικά στο “όχι, ευχαριστώ”. Αν το άτομο είναι πιεστικό ή δε θες να το προσβάλλεις, μπορείς να δεχθείς το κέρασμα και να πεις ότι θα το φας αργότερα. Έπειτα, μπορείς να το προσφέρεις σε άλλον ή να το πετάξεις για να μην μπεις στον πειρασμό να το φας. Αν όμως δε μπορείς να αντισταθείς, μπορείς να φας μια μπουκιά κι έπειτα να το πετάξεις. Φυσικά, υπάρχει και η επιλογή να το φας ολόκληρο και απλά να συνεχίσεις κανονικά το πρόγραμμά σου, εφόσον είναι κάτι που δεν το κάνεις συχνά.

Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα πρόγραμμα και να είναι καλά οργανωμένη η ημέρα σου, έτσι ώστε να αποφύγεις να βρεθείς σε κατάσταση έντονης πείνας ή να αναγκαστείς να φας ό,τι βρεις μπροστά σου, νιώθοντας άσχημα που χάλασες τη διατροφή σου. Να έχεις εμπιστοσύνη και πίστη στον εαυτό σου, σκεπτόμενος ότι αν συμβεί κάτι το οποίο «χαλάει» το πρόγραμμα σου, μπορείς να το διορθώσεις και να το εξισορροπήσεις αργότερα. Μην γίνεσαι εσύ ο ίδιος το τροχοπέδη της προσπάθειάς σου, κάνοντας συνεχώς αρνητικές σκέψεις και κριτικάροντας τις πράξεις, τα θέλω και τα συναισθήματα σου.

TAGS :